Wie zijn Wij ?

De Regionale ICT-Dienst Utrecht (RID Utrecht) is de ICT-dienstverlener voor de gemeenten Baarn, Bunnik, De Bilt, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug.

Wij beheren voor onze klanten de ICT-infrastructuur en de (mobiele) telefonie, en verzorgen het technisch applicatiebeheer. We ondersteunen de eindgebruikers in het dagelijks gebruik van de ICT.

ICT als water uit de kraan

Het is onze missie een betrouwbare, innovatieve en doelmatige ICT-dienstverlener te zijn, die een solide ICT-infrastructuur beheert die blijvend is afgestemd op de (veranderende) behoeften van de klant. In het dagelijks gebruik van de ICT-infrastructuur ondersteunen we gebruikers klantvriendelijk en adequaat. Onze dienstverlening leidt tot tevreden klanten. ICT moet als water uit de kraan komen: vanzelfsprekend. De uitdaging is om behoeften van klanten vroegtijdig te onderkennen en nieuwe kansen te signaleren die ICT hun kan bieden. Daarom zoeken we steeds de afstemming met de klant op alle niveaus.

Betrouwbaar

De RID Utrecht levert zoals is afgesproken. We maken heldere afspraken met de klant over de te leveren producten en diensten en het kwaliteitsniveau daarvan. We rapporteren en sturen bij waar nodig. Door heldere communicatie weet zowel de klant als eindgebruiker waar hij aan toe is.

Innovatief

Het werkveld van de RID Utrecht is zeer dynamisch. We zorgen dan ook dat we goed op de hoogte zijn van de nieuwe technologische mogelijkheden. Dit resulteert in continue vernieuwing en aanpassing van onze diensten. Samen met de klanten zoeken we steeds naar nieuwe mogelijkheden. Namens hen volgen we de ontwikkelingen en proberen we nieuwe vormen van dienstverlening uit. Onze medewerkers hebben gedegen kennis en affiniteit met gemeentelijke processen en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen en bij te scholen.

Doelmatig

We proberen onze doelen te bereiken met zo weinig mogelijk middelen. We werken volgens heldere procedures (ITIL), zorgen voor goede documentatie, zodat geen tijd verloren gaat met het opnieuw uitvinden van het wiel. Onze voorstellen zijn inhoudelijk en financieel degelijk onderbouwd.

Klantvriendelijk

We ondersteunen gebruikers van ICT op een klantvriendelijke manier. We luisteren goed, nemen alle problemen serieus, zorgen voor een snelle oplossing, en communiceren duidelijk.De Regionale ICT-dienst Utrecht (RID) is de ICT-dienstverlener voor de gemeenten Baarn, Bunnik, De Bilt, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug.

Webdesign, webdevelopment by: Concreet geeft vorm | Design Valley