11.10.2012 08:30

5.000e melding!


Op 11 oktober was het zover: de RID heeft de 5.000e melding afgehandeld. We zijn alweer drie maanden actief en werken hard om alle collega’s bij de aangesloten organisaties zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Dagelijks verwerken we 150 tot 200 meldingen. Dit varieert van een gebruiker die zijn wachtwoord vergeten is tot een verzoek om een oplossing voor bestandsuitwisseling.

In het diepe

We zijn vanaf de start meteen in het diepe gesprongen. Er was geen tijd om in onze rol te groeien. Veel gemeenten hebben toch veel problemen ‘onder de motorkap’.
Het is een behoorlijke omschakeling om van lokale ICT-afdelingen uit te groeien tot een goed functionerende centrale ICT-dienstverlener. Het werk is anders georganiseerd, de communicatie loopt anders, er moeten duidelijke afspraken worden gemaakt.

Oorzaken aanpassen

De RID wil de problemen ook structureel oplossen om daar later profijt van te hebben. We kunnen een brandje blussen, maar beter is het de oorzaak van de brand te vinden en weg te nemen. Dit kost natuurlijk in het begin wel meer tijd, waardoor het soms langer duurt voordat de klant geholpen is.

Beter

Voorlopig hanteren wij het motto ‘niet sneller, wel beter’; we werken aan structurele verbeteringen.  Zo kunnen  we straks zeggen: ‘De RID is sneller én beter’.
 
Meer informatie


Webdesign, webdevelopment by: Concreet geeft vorm | Design Valley