Onze Service

De Regionale ICT-Dienst Utrecht beheert de ICT-infrastructuur van de deelnemende gemeentelijke organisaties. Wij ondersteunen de medewerkers in het dagelijks gebruik ervan. 

Bij de start van de RID Utrecht op 1 juli 2012 is het beheer overgenomen van de bestaande ICT-omgevingen van de deelnemers. In 2013 richten we één gezamenlijke infrastructuur in voor alle deelnemers.


We richten ons op de ‘harde’ ict: infrastructuur, netwerk, telefonie, werkplekken. Zodra de samenwerking op dit gebied goed loopt, komt ook de ‘zachte’ kant aan bod, zoals het gebruik van gezamenlijke applicaties en het functioneel beheer ervan. 

De RID Utrecht levert de volgende diensten:

  • Servicedesk voor gebruikersvragen en serviceverzoeken
  • Beheer en beschikbaarstelling ICT-voorzieningen aan de gebruikers
  • Beleid, planning, advisering en projecten
  • Instructie en opleiding
  • Technisch applicatiebeheer
  • Consignatiedienst voor storingen en calamiteiten buiten kantoortijden
  • Beheer van vaste en mobiele telefonie
  • Technisch beheer van de infrastructuur, waaronder beveiliging
  • Gezamenlijke ICT-inkoop en contractbewaking

Gericht op de toekomst

Deelnemende organisatie hebben nieuwe wensen. De RID Utrecht signaleert vroegtijdig wanneer ICT kansen biedt voor innovatieve diensten die passen bij de organisatie.

 

 

Webdesign, webdevelopment by: Concreet geeft vorm | Design Valley